Cum poți să ocolești depresia de iarnă?

Sosirea toamnei este marcată de perioade de lumină mai scurte și cu intensitate redusă. Lipsa aceasta acută de lumină naturală în anotimpurile de toamnă și de iarnă afectează mulți oameni care spun că se simt mai obosiți, mai puțin motivați și chiar mai iritabili.

Lumina joacă un rol important în reglarea ceasului nostru biologic intern. După cum bine știți, corpul nostru are cicluri specifice care, atunci când sunt dezechilibrate, afectează secreția hormonilor și influențează, printre altele, dispozițiile noastre. Acest fenomen este unul normal și ar trebui să se facă simțit doar pentru o perioadă destul de scurtă.

Totuși, în cazul multor oameni, tulburarea aceasta este mai severă, deoarece este recurentă, persistă până la sosirea primăverii și intensitatea simptomelor dăunează funcționării lor obișnuite. Deseori, multe persoane sunt diagnosticate cu depresie sezonieră, numită și tulburare afectivă sezonieră. Prin urmare, se recomandă o evaluare medicală, în urma căreia medicul poate prescrie anumite medicamente, poate sugera întâlnirea cu un profesionist din domeniul sănătății mintale sau poate indica o rutină relaxantă.

Desigur, nu toți oamenii sunt diagnosticați cu depresie sezonieră, dar este cert că lipsa luminii naturale ne afectează pe toți. Sunt numeroase modalități prin care putem preveni și combate acest tip de tulburare, dar, în general, sunt recomandate măcar câteva ore de relaxare pe săptămână, o expunere mai prelungită la lumina zilei și exerciții fizice.

Profitați de lumina naturală

În anotimpurile de toamnă și de iarnă, este recomandat să petreceți cel puțin o oră pe zi de expunere la lumină naturală. Chiar și atunci când sunteți în casă sau la birou, ori de câte ori este posibil, dați draperiile la o parte sau ridicați jaluzelele și permiteți luminii naturale să invadeze spațiul.

Fiți activi fizic

Lipsa luminii determină o scădere a secreției anumitor hormoni, inclusiv serotonina și endorfina. Acest dezechilibru biochimic afectează atât corpul, cât și funcționarea creierului nostru. Prin urmare, este logic să considerăm exercițiul fizic o modalitate bună de a restabili echilibrul dintre corp și minte.

Mai multe studii științifice au arătat că efectuarea în mod regulat a activităților fizice este într-adevăr o modalitate eficientă de a produce acești hormoni în creier. În plus, activitatea fizică este recunoscută ca un aliat puternic în gestionarea stresului și contribuie astfel la o mai bună sănătate psihologică. În timpul anotimpurilor de toamnă și de iarnă, se recomandă cu fermitate să faceți cât mai multe activități fizice în aer liber pentru a multiplica beneficiile asociate cu combinarea activității sportive și expunerea la lumina naturală.

Dacă durerile sau afecțiunile fizice vă împiedică să efectuați exerciții fizice sau măcar să ieșiți la o plimbare scurtă, cel mai recomandat este să cereți sprijinul unui fizioterapeut sau kinetoterapeut. În funcție de severitatea simptomelor, clinica Medoterapy Life oferă inclusiv ședințe de fizioterapie la domiciliu. Tot pentru ameliorarea durerilor, dar și în scop de relaxare, Medoterapy Life oferă servicii de masaj terapeutic. Bazați-vă pe serviciile acordate de Medoterapy pentru a trece cu bine peste provocările anotimpurilor reci.

Consumați acizi grași Omega-3

Specialiștii recomandă un consum cât mai ridicat de acizi grași Omega-3 pe timp de toamnă și de iarnă. Acești acizi proveniți fie din suplimente naturale, fie din surse marine, ameliorează stările negative cauzate de lipsa luminii.

Terapia cu lumină artificială

Terapia cu lumină oferă, de asemenea, beneficii însemnate. În acest caz, specialiștii recomandă expunerea la lumină albă de intensitate ridicată (10.000 lucși) timp de 30 până la 45 de minute pe zi. Cu toate acestea, este recomandat să consultați un medic înainte de a începe acest tip de tratament, deoarece poate avea efecte secundare nedorite.

Nu ne rămâne decât să vă urăm un sezon de iarnă minunat și activ, pe care să îl petreceți în cea mai bună dispoziție.

 

Ai ceva de adăugat?...

*