5 sfaturi pentru a consuma mai multă apă

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Prima regulă pentru o sănătate de fier este să te hidratezi corespunzător. Consumul zilnic de apă permite organismului să funcționeze corect, contribuie la buna funcționare a tractului urinar, ajută la menținerea pielii frumoase. De asemenea, în anumite circumstanțe, apa băută zi de zi ajută și la pierderea în greutate, deoarece purifică organismul, favorizând eliminarea toxinelor.

Sursă foto: https://unsplash.com/photos/12Kb5ynfxso

Se pare că expresia „fără apă nu există viață” se aplică mai ales corpului uman, fiind, de fapt principala sursă de energie. Prin urmare, dacă ai o senzație constantă de oboseală, una dintre cauza ar putea fi lipsa de hidratare. De aceea, consumul de apă ar trebui să fie un gest automat. Din păcate, însă, de cele mai multe ori îți amintești să iei o înghițitură abia atunci când corpul trage un semnal de alarmă: senzația de sete. Nu numai în timpul verii, când temperaturile ridicate te-ndeamnă să bei, ci, în toate anotimpurile, corpul are nevoie de apă pentru o bună funcționare a proceselor vitale.

Dacă ajungi seara acasă și îți dai seama că sticla este încă plină, urmează cele 5 trucuri care te vor ajuta să bei mai multă apă în timpul zilei. Cu aceste sfaturi simple, vei uita de această problemă!

Ține sticla de apă în geantă

De cele mai multe ori ești departe de casă? În geantă, înainte de a ieși, în afară de a pune telefonul mobil și cheile, nu uita să pui și o sticlă cu apă. În comerț poți găsi de toate dimensiunile, chiar ușor de transportat. Atunci când ai acces ușor la apă îți vei aminti în mod constant de obiectivul tău.

Ține sticla de apă pe birou

Pe de altă parte, dacă ai un stil de viață sedentar, iar biroul tău este prea departe de distribuitorul de apă, pune, întotdeauna, o sticlă la vedere, în fața ta. Cu un pahar de apă te vei simți imediat mai plin de energie. Pentru a-ți aminti că trebuie sa bei constant, nu există o modalitate mai bună decât să o ai la vedere. De aceea, nu ascunde apa sub birou sau într-un sertar, ci pune-o acolo, între agendă și computer, unde privirea se oprește mai des. La fiecare mică pauză, înainte de cafea, în timpul unui apel telefonic, adu-ți aminte și hidratează-te!

Bea apă înainte de „bună dimineața”

Seara, înainte de a te așeza în pat, pune un pahar plin cu apă lângă tine. Astfel, primul lucru pe care îl vei face dimineața este să bei paharul cu apă, imediat ce te-ai trezit. Ți se poate părea ciudat, dar acel pahar de apă băut pe stomacul gol este „prețios”, fiindcă te va ajuta să elimini toxinele acumulate în timpul nopții. Rezultatul se va simți imediat. Paharul cu apă îți va aduce tone de energie, iar tu vei începe ziua cu dreptul.

Schimbă gustul apei în mod natural

Gustul apei este neutru, motiv pentru care, deseori, preferi băuturile zaharoase în locul apei. Dar există o modalitate pentru a face din apă o băutură gustoasă: aromatizarea acesteia.

Cea mai simplă metodă este să adaugi fructe proaspete, de la lămâie la mure, într-o carafă și apoi să completezi cu apă, lăsând să se infuzeze peste noapte la frigider. În timpul iernii, este ușor să consumi ceaiuri din plante cu diverse arome, dar și vara poți face același lucru, păstrând băutura la frigider chiar și după infuzare. De asemenea, poți adăuga frunze de mentă, frunze de tei și de ce nu, chiar și nucă de cocos proaspătă.

Fără arome industriale, este nevoie de foarte puțin pentru a face din apă o băutură gustoasă.

Tehnologia îți vine în ajutor

O altă metodă care îți poate fi de folos o reprezintă aplicațiile pe telefonul mobil. După ce ai configurat parametrii precum greutatea și vârsta, acestea îți vor spune cât trebuie să bei în timpul zilei. În plus, monitorizează consumul de apă și îți reamintesc frecvent acest lucru. Există o gamă largă de aplicații, unele mai simple, altele mai complexe și pline de statistici.

De reținut!

Cantitatea de apă care trebuie consumată zilnic depinde de mai mulți factori, cum ar fi: mediul și stilul de viață, sexul, vârsta, tipul de muncă desfășurat, activitatea fizică. Totuși, este fundamental să existe un echilibru, pentru a evita disfuncții la nivelul organelor. O cantitate prea mică de apă te poate duce la deshidratare, în timp ce un aport excesiv ar putea duce la hiperhidratare în doar câteva ore.

În concluzie, trebuie să fii conștient că organismul nu are niciun mecanism de stocare a apei, motiv pentru care trebuie să te hidratezi constant și corespunzător, pentru a avea o viață sănătoasă.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *