Alimentația nesănătoasă favorizează depresia

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Peste tot, în ultima vreme, ni se vorbește de cât de important este pentru starea noastră de bine să ne schimbăm obiceiurile alimentare și să adoptăm un stil de viață sănătos. Internetul și mass media se întrec în informații  care ne asigură că numai procedând așa vom ține cancerul deoparte, sau alte beneficii pe care nu știm încă dacă să le credem sau nu.

depresia si alimentatia 1

Picture 1 of 5

Mai nou, se pare că și sănătatea noastră psihică ar putea fi influențată de alimentele pe care le consumăm. Cel puțin aceasta este concluzia la care au ajuns unii cercetători care susțin cu insistență că alimentele pe care le consumăm pot reduce sau pot mări riscul de a suferi de depresie. Ceea ce ne face să ne gândim că romanii știau ei ce știau atunci când afirmau că mintea sănătoasă este în strânsă legătură cu corpul sănătos.

Prin urmare, dacă vă simțiți că depresia vă dă târcoale, atunci începeți prin a vă schimba, în primul rând, obiceiurile alimentare. O alimentaţie sănătoasă, care să includă multe fructe, legume, fructe de pădure şi cereale integrale, v-ar putea ajuta mai mult decât credeți și ar reduce considerabil riscul de a suferi de depresie. În schimb, cele mai blamate, considerate ca fiind responsabile de ”hrănirea” depresiei sunt alimentele care conţin zahăr, deserturi, gustări şi băuturi, dar şi alimentele procesate. Cel puțin aceasta este concluzia la care au ajuns oamenii de ştiinţă, care au constatat că există o strânsă legătură între cantitatea de fructe şi legume consumate şi senzaţia de bună dispoziţie şi sănătate mintală. Un studiu în acest domeniu, care a fost citat de cei de la descoperă.ro, vorbește chiar despre „ipoteza conform căreia o dietă sănătoasă are potenţialul nu doar de a trata depresia, ci şi de a o preveni”.

Organismului uman are capacitatea de a descompune alimentele pe care le primeşte în substanţe pe care creierul le transformă în neurotransmiţători. Aici ne referim la dopamina, serotonina, melatonina, norepinefrina şi epinefrina. Dacă alimentele ingerate nu constituie un combustibil sănătos şi potrivit, efectele asupra corpului şi a minţii nu vor întârzia să apară.

În schimb, dacă ne hrănim cu alimente bogate în zahăr, trebuie să știm că acestea determină pancreasul să secrete insulină, iar producţia excesivă de insulină favorizează apariția de boli cardiovasculare, diabet şi cancer, dar şi cu afecţiuni mintale. Cam aceleași efecte negative asupra creierului îl au glutenul și grăsimile nesănătoase.

Prin urmare, aparatul digestiv contribuie și el la sănătatea noastră mintală. Acesta are propriul sistem nervos, neurotransmiţătorii săi, iar 95% din serotonina din organism se găseşte aici, motiv pentru care mai este numit şi „al doilea creier”.

Pentru a evita ca depresia să pună stăpânire și asupra dumneavoastră, faceți unele schimbări în stilul alimentar. Începeți prin a vă stabili un program de masă, care să includă mici gustări sănătoase, în afara meselor principale. Acest lucru contribuie la menţinerea nivelului optim de zahăr în sânge. Nu neglijați consumul de fructe, legume, fructe de pădure şi cereale integrale și evitați consumul alimentelor  procesate.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *