Copilul trebuie să adoarmă începând cu ora 21! Uite de ce este atât de important!

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Învățarea copilului dvs. să meargă la somn mai devreme are mai multe beneficii decât doar câteva ore de odihnă liniștită pe timp de noapte. Noile studii în domeniu explică modul în care somnul adecvat, la ore constante, poate ajuta copiii să lupte împotriva obezității, să evite răcelile și să reușească la școală.

Somnul promovează creșterea

Probabil ați avut perioade în care ați fi putut jura că bebelușul vostru a devenit mai mare peste noapte și este important să știți că ați avut dreptate. Hormonul de creștere este secretat în primul rând în timpul somnului profund. Mama Natură pare să fi protejat copiii, asigurându-se că aceștia petrec aproximativ 50% din timpul lor în acest somn adânc, considerat esențial pentru o creștere adecvată. Cercetătorii italieni, studiind copii cu niveluri deficitare de hormoni de creștere, au descoperit faptul că ei dorm mai puțin adânc decât copiii care înregistrează un nivel adecvat de creștere, specific vârstei lor.

Somnul ajută inima

Experții învață mai multe despre modul în care somnul îi protejează pe copii de leziunile vasculare datorate hormonilor de stres circulanți și a colesterolului dăunător arterelor. Copiii cu tulburări de somn prezintă o excitare excesivă a creierului în timpul somnului, care poate declanșa diverse probleme la nivelul inimii. Glucoza lor în sânge și cortizolul rămân crescute noaptea. Ambele sunt legate de niveluri mai ridicate de diabet zaharat, obezitate și chiar boli de inimă.

Somnul afectează greutatea

Există dovezi tot mai mari că odihna redusă determină copiii să devină supraponderali, începând din copilărie. Un studiu realizat recent a arătat faptul că, atunci când părinții sunt antrenați în ceea ce privește diferența dintre foame și alte semne de primejdie și încep să își calmeze copilul fără hrănire, folosindu-se astfel de alte tehnici, au șanse mai mari să evite supraponderalitatea la copii. Această metodă poate fi utilizată atunci când copiii au vârsta de 2 săptămâni.

Când am mâncat suficient pentru a fi satisfăcuți, celulele noastre grase creează leptină hormonală, ceea ce ne semnalează să nu mai mâncăm. Privarea de somn poate avea un impact asupra acestui hormon, astfel încât copiii să simtă foame chiar dacă au mâncat. Astfel, de-a lungul timpului, a fost descoperit faptul că acei copii care nu beneficiază de suficient somn sunt mai susceptibili de a deveni obezi.

Copiii obosiți, de asemenea, mănâncă diferit față de cei care sunt odihniți. Cercetările au arătat faptul că și copiii, la fel ca adulții, au nevoie de cantități mai mari de alimente bogate în grăsimi sau carbohidrați atunci când sunt obosiți. Copiii obosiți, de asemenea, tind să fie mai sedentari, astfel încât ajung sa ardă mai puține calorii.

Somnul ajută la înfrângerea germenilor

În timpul somnului, copiii și adulții produc, de asemenea, proteine ​​cunoscute sub denumirea de citokine, pe care organismul se bazează pentru combaterea infecțiilor, a bolilor și a stresului. Somnul inadecvat pare să afecteze numărul de citokine din organism. S-a constatat astfel faptul că adulții care dorm mai puțin de șapte ore pe noapte sunt aproape de trei ori mai susceptibili de a dezvolta o răceală atunci când sunt expuși la acest virus decât cei care dorm timp de opt ore sau mai mult. Același lucru se întâmplă și în cazul copiilor.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *