Ce obiceiuri trebuie să adoptăm dacă vrem să fim sănătoși și fericiți

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cu siguranță nu ne sunt străine gesturile mai mici sau mai mari pe care le-am putea face chiar din acest moment dacă ne-am dori cu adevărat să fim mai sănătoși și mai fericiți. Cu toate că știm că există multe beneficii ale unui stil de viață sănătos, multora dintre noi ne vine greu să îmbrățișăm un altfel de stil de viață, unul cu mult mai echilibrat și mai liniștit. Poate că din lipsă de timp, din lipsă de organizare sau poate că din lipsa unor informații cât mai precise. Ce e drept, este și destul de dificil să adoptăm un obicei bun, dar putem schimba acest lucru, dacă ne vom propune să îmbrățișăm un simplu obicei. Nu trebuie să includem în viața noastră zeci de noi obiceiuri care ne-ar putea copleși și de care nu ne-am putea ține pe termen lung. Mult mai indicat este să adoptăm treptat câte un nou obicei și să încercăm să ne menținem obiectivele.

Surprinzător sau nu, micile schimbări efectuate în mod consecvent pot avea un impact mai mare asupra vieților noastre pe termen lung. Iată ce obiceiuri simple puteți adopta chiar de astăzi pentru a vă bucura de sănătate și de o dispoziție minunată:

Stați mai mult în picioare.

Corpul nostru nu este făcut pentru a sta pe scaun perioade îndelungate de timp. Dimpotrivă, corpul nostru este proiectat pentru mișcare aproape constantă. Dacă stați pe scaun pentru perioade lungi de timp, încercați să vă propuneți să schimbați acest lucru. Statul prea mult pe scaun va avea un impact negativ asupra calității vieții, dar și asupra muncii. Practic, ceea ce se întâmplă atunci când stăm jos are legătură cu întreg corpul nostru, și anume colesterolul bun scade, apar inflamațiile și crește riscul de atac de cord. La polul opus, atunci când ne mișcăm, corpul digeră mai bine grăsimile și zaharurile. Oamenii de știință au făcut tot felul de investigații și au observat că doar 90 de secunde de stat în picioare determină sistemele musculare și celulare să prelucreze glicemia, în timp ce trigliceridele și colesterolul sunt activate. Când încetați să vă mai mișcați și stați pe scaun perioade îndelungate de timp, este ca și cum i-ați transmite corpului că este timpul să se oprească din tot ce are de făcut. Cu cât vă mișcați mai mult în timpul zilei, cu atât cresc șansele de a vă bucura de o viață sănătoasă, de a vă simți mai bine și mai energizați.

Somnul nu este un lux.

Un program de somn consistent de 7-9 ore în fiecare noapte este unul dintre cele mai importante și eficiente gesturi pe care le putem face pentru creierul și corpul nostru. Ba chiar oamenii de știință sunt de părere că somnul este cel mai bun „medicament” care ne poate îmbunătăți performanțele, dar de care prea puțini oameni profită. Multe persoane suferă de probleme de somn, iar grijile și stresul îi împiedică adesea să își reîncarce complet creierele și trupurile pentru ziua următoare. Mulți dintre ei se trezesc de trei, patru și chiar de cinci ori pe noapte. Dacă vă aflați într-o asemenea situație, atunci puteți opta pentru modalități naturale de reducere a stresului și combatere a insomniei. Puteți alege dintre o mare varietate de ceaiuri calmante, uleiuri esențiale terapeutice sau suplimente naturale care asigură un somn confortabil și pe care le puteți comanda dintr-un megastore farmaceutic online din confortul casei. Somnul este foarte important, căci ne îmbunătățește memoria și calitatea vieții, ne sporește capacitatea de atenție, ne ajută să menținem o greutate sănătoasă și, desigur, scade stresul. Foarte multe probleme de sănătate mintală, precum depresia, sunt puternic legate de calitatea slabă a somnului și de tulburările de somn.

Faceți sport cel puțin 30 de minute în fiecare zi.

Știți cum se spune – să avem grijă de corpul nostru, deoarece este singurul pe care îl avem. Prin urmare, este esențial să facem mișcare zi de zi. Mintea, corpul și talia noastră ne vor mulțumi. Este una dintre cele mai importante decizii pe care le putem lua în favoarea sănătății noastre. Mișcarea nu este importantă doar pentru sănătatea corpului nostru, dar și pentru activitatea intelectuală și creativă, plus că ne îmbunătățește nivelul de energie și încrederea în noi înșine. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a combate stresul și de a deveni persoane mai calme. Nu trebuie să facem cine știe ce mișcări sau sporturi complicate, ci trebuie doar să ne asigurăm că facem sport în mod constant. Inclusiv mersul pe jos este de mare ajutor, căci ne limpezește mintea și ne determină să dobândim perspective diferite asupra proiectelor noastre actuale și asupra vieții în general.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *