Cum îți poți amenaja locuința dacă vrei să scapi de stresul zilnic?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Sunt nenumărate motive care creează stări de anxietate și de stres. Uneori, un lanț de mici evenimente stresante creează anxietate, iar alteori, evenimente care nu stau în puterea noastră să le controlăm ne sporesc stările de tristețe, de îngrijorare și de stres. Foarte multe persoane nu știu cum să gestioneze aceste perioade stresante și anxioase, medicamentele fiind adesea cea mai la îndemână soluție. Totuși, ar trebui să știm cu toții că mediul în care locuim și lucrăm are un impact covârșitor asupra stării noastre de spirit. Uneori, locuințele noastre pot șterge o bună parte din stresul care ne încarcă. Dacă locuiți într-o casă dezordonată și aglomerată, s-ar putea să experimentați episoade neîncetate de anxietate.

Iată doar câteva idei de amenajare a locuinței care vă pot reduce substanțial stresul și anxietatea:

Decorați cu plante. Este bine cunoscut faptul că plantele ajută la scăderea nivelului de stres. În special plantele decorative prin foliaj au un impact bun asupra stării noastre de spirit. Sunt nenumărate plante decorative care se simt foarte bine mai ales dacă sunt udate rar și ferite de lumina soarelui. Cu alte cuvinte, nu trebui să știți cum anume se îngrijește o plantă dacă doriți să vă bucurați de proprietățile ei benefice și de frumusețea ei. Iedera, crinul de cameră, bambusul și floarea flamingo sunt doar câteva exemple de plante care împrospătează amenajarea. Puteți decora chiar și baia, orhideele, citricele, eucaliptul și chiar menta fiind potrivite pentru această încăpere.

Când vine vorba de culoare, optați pentru albastru. Culorile stridente pot accentua și mai mult stările de anxietate, în speciale culorile dramatice. Pe de altă parte, se pare că nuanțele deschise de albastru pot contribui la reducerea tensiunii arteriale. Dacă nu doriți să vopsiți pereții dormitorului în albastru, atunci biroul sau un singur perete dintr-o încăpere pot fi potrivite pentru această nuanță atât de relaxantă. Nuanțele deschise de albastru sunt asociate cu starea de somn și de visare, ceea ce ajută la reducerea nivelului de stres.

Nu aglomerați rafturile. De-a lungul timpului, specialiștii în psihologie și în comportamentul uman au realizat mai multe studii axate pe gestionarea nivelului de cortizol, cortizolul fiind hormonul de stres. Iată că un astfel de studiu a ajuns la concluzia că nivelurile de cortizol cresc atunci când locuim în medii foarte aglomerate. Dacă încărcați biblioteca și toate celelalte rafturi cu cărți, cu obiecte decorative și cu tot felul de alte lucruri, veți obține o amenajare aglomerată, ceea ce va crește nivelul de stres. Puteți folosi cutii din lemn pentru a depozita lucrurile de care aveți nevoie, dar care contribuie la atmosfera generală de aglomerație atunci când sunt expuse. Așadar, optați pentru soluții elegante de depozitare și încercați să nu încărcați rafturile și biblioteca și vedeți dacă simțiți o ameliorare a nivelului de stres și o îmbunătățire a dispoziției.

Limitați zgomotul. Un alt factor care crește nivelul de stres este excesul de zgomot. Dacă atunci când ajungeți acasă obișnuiți să porniți imediat televizorul, este clar că nu aveți timp să vă relaxați. Dacă mai urmăriți și canale de știri, cu atât mai mult crește nivelul de stres. Prin urmare, amplasați televizorul într-un dulap media și încercați să vă țineți cât mai departe de zgomot.

În cele din urmă, țineți ferestrele deschise. Diverse cercetări au ajuns la concluzia că pacienții internați în spital se simt mai relaxați atunci când beneficiază de lumina naturală a soarelui. Permiteți luminii naturale să vă invadeze locuința și țineți ferestrele deschise pentru împrospătarea aerului, chiar și în sezonul rece.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *