Cum să alungi stresul de la locul de muncă?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Se înțelege de la sine că un mediu de lucru stresant ne afectează pe deplin nivelul de productivitate, eficiența și claritatea mentală. Fie că este vorba de colegi zgomotoși sau de un birou dezordonat, sunt șanse mari să nu reușim să lucrăm așa cum ne propunem, dar și să dobândim o atitudine irascibilă. Fără unele măsuri, viața la locul de muncă poate să fie un adevărat calvar.

Totuși, există foarte multe modalități prin care puteți crea un mediu de lucru fără stres, fără încordare, favorabil productivității și stării de bine. Găsiți în cele ce urmează câteva astfel de modalități prin care vă puteți revigora mediul de lucru, precum și atitudinea față de muncă și față de colegi:

Amprenta personală. Dacă vom adăuga o notă personală mediului nostru de lucru, vom reuși să creem un spațiu unde putem prospera și unde putem lucra cu entuziasm. Deseori, tocmai lucrurile simple pe care le ignorăm în mod conștient reprezintă motivul pentru care ne simțim stresați tot timpul. Prin urmare, dacă sunteți înconjurați de documente, de acte, de tăvi cu sarcini urgente, de e-mailuri care așteaptă răspunsuri urgente și de alte documente vechi, se prea poate să ne simțim dezolați, neinspirați și fără niciun pic de chef de muncă. Pe de altă parte, un decor în care încorporăm doar câteva lucruri care au o semnificație specială pentru noi – fie că este vorba de o fotografie cu familia, de o fotografie cu o destinație de concediu sau de o imagine cu un citat motivațional – va reuși să ne schimbe întreaga dispoziție și atitudinea față de muncă.

Orice lucru care ne transmite pe loc o stare de bine și de relaxare poate fi adăugat în amenajarea biroului.

Obiecte decorative potrivite pentru birou. Fie că ne dăm seama de asta sau nu, modul în care arată biroul nostru poate ajunge să ne provoace stres pe termen scurt sau lung. Indiferent că sunteți angajat sau propriul șef, există modalități simple și ieftine prin care vă puteți decora biroul astfel încât să nu pară nici neutru, dar nici prea personal sau extravagant. Dacă puteți schimba culoarea pereților, atunci optați pentru o culoare care vă destinde, cum ar fi un albastru deschis. La fel de bine, puteți opta pentru tablouri – fie cu peisaje, fie cu citate- care pot acoperi totodată și eventualele fisuri în pereți. Un poster care vă inspiră sau care are o poveste a sa este o altă modalitate prin care puteți scoate mediul de lucru din anonimat. De asemenea, este important să faceți modificările necesare în ceea ce privește iluminatul și piesele de mobilier. Lumina naturală este cea mai recomandată, iar la lăsarea întunericului în timpul sezonului rece puteți opta pentru lumini LED albe, cu tonuri albastre. Piesele de mobilier sunt de dorit să fie ergonomice și să suțină o bună postură corporală. Toate aceste mici modificări vă vor spori productivitatea.

Faceți curățenie în spațiul de lucru. Înainte de a face orice modificări, este esențial să dedicați timp pentru a face o curățenie completă în birou, mai ales dacă a trecut ceva timp de când nu ați mai făcut o curățenie temeinică și s-au acumulat mormane de documente. Cât timp faceți curățenie, aruncați toate documentele vechi, facturile și revistele de care nu mai aveți nevoie, folosiți cutii de depozitare și tăvițe pentru a vă organiza activitățile și faceți un inventar al lucrurilor de care aveți nevoie și fără de care nu vă puteți efectua sarcinile, indiferent că este vorba de un top de hârtie, de toner pentru imprimantă sau de un program antivirus. Atunci când facem curățenie, ies la iveală toate lucrurile care ne împiedică, precum și lucrurile care amenință să se termine. Atunci când biroul este curat și ordonat, vom reuși să ne concentrăm pe deplin.

Pentru a beneficia de un mediu de lucru unde puteți prospera și evolua, va trebui să implementați astfel de îmbunătățiri în mod regulat. Poate veți schimba configurația biroului, poate veți achiziționa dispozitive electronice mai moderne sau poate veți opta pentru o amenajare complet nouă. Indiferent ce veți alege să faceți, mediul de lucru vă influențează productivitatea, viața în general, dar și bunul renume.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *