3 motive pentru care amenajarea mediului de lucru contează pentru angajați

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Modul în care este amenajat și echipat mediul nostru de lucru are un impact foarte mare asupra felului în care muncim, asupra performanțelor noastre, asupra creativității și, desigur, asupra dispoziției noastre. Acum, poate mai mult ca niciodată, contează enorm de mult cum este amenajat mediul nostru de lucru și care sunt acele bucurii și avantaje de care avem parte zilnic la locul de muncă, fie că este vorba despre un spațiu de relaxare și divertisment, de o mică sală de gimnastică sau de o zi cu fructe. Asta pentru că în prezent asociem identitățile noastre cu munca noastră, ceea ce înseamnă că acum birourile servesc și ca o manifestare fizică a etosului companiei.

Pe de altă parte, și companiile au de câștigat dacă angajații simt că sunt apreciați. Nivelul de productivitate al angajaților crește, la fel și creativitatea lor și, de asemenea, atunci când se simt bine la locul lor de muncă, angajații sunt mai puțin tentați să migreze spre o altă companie. Crearea unui mediu de lucru unde angajații se simt apreciați și susținuți nu este o sarcină prea dificilă, dar adesea este trecută cu vederea, dat fiind volumul mare de lucru. Iată totuși de ce este atât de important să alocați timp și resurse pentru o regândire mai eficientă a mediului de lucru:

Simțul comunității. Renovările ocazionale ale mediului de lucru reprezintă momentul perfect pentru a face un pas în spate și pentru a vă gândi la cultura companiei pe care doriți să o emulați prin amenajarea spațiului de birou. Angajații afirmă că un spațiu de lucru unde se pot conecta cu colegii lor, fie o sală privată de ședințe, o mică bucătărie unde își pot lua prânzul, fie un spațiu de divertisment, îi ajută să fie mult mai implicați în ceea ce fac pe parcursul întregii zile. Spațiile comune le oferă șansa angajaților de a se reuni pe parcursul zilei sau ori de câte ori simt nevoia. De asemenea, spațiile wellness reprezintă un alt mod prin care o companie poate crește sentimentul de comunitate. O sală de sport pentru antrenamente rapide sau pentru scurte exerciții de întindere este foarte apreciată la locul de muncă.

Productivitatea angajaților. Toți angajații funcționează diferit, așa că este important ca designul biroului să reflecte mai multe stiluri de lucru. În timp ce un birou deschis permite colegilor să colaboreze cu ușurință, spațiile de lucru private pot fi benefice pentru acei angajați care apreciază intimitatea și liniștea. În plus, studiile arată că angajații care beneficiază de intimitate și confidențialitate ori de câte ori au nevoie dau dovadă de o atitudine mai activă la locul de muncă. Echipamentele moderne de lucru își spun și ele cuvântul când vine vorba de cât de eficient lucrează angajații. Laptopurile, sistemele de comunicare, copiatoarele și scanerele, plus toate accesoriile de birotică și papetărie necesare, de la tonere și până la dosare și agende, pot influența în mod pozitiv eficiența la locul de muncă. Un magazin cu tonere poate fi cea mai potrivită soluție de alimentare a afacerii cu echipamentele de birou indispensabile.

Sănătatea angajaților. În mod obișnuit, angajații expuși la lumina naturală și plante tind să fie mai sănătoși, ceea ce duce la mai puține cereri de zile de odihnă, concedii pe caz de boală sau concedii de recuperare. Spațiile de birou cu temperaturi confortabile, cu ferestre și o bună iluminare, cu soluții de mobilier ergonomice, cu benzi de alergare, scaune reglabile și mingi fitness încurajează un mediu de birou sănătos și confortabil.

Atât timp cât angajatorii oferă angajaților flexibilitate, autonomie și un stil de viață sănătos la locul de muncă, angajații sunt mult mai încântați să vină la servici și să dea dovadă de loialitate. În plus, cu cât un angajat este mai încântat să-și prezinte locul de muncă prietenilor, cu atât mai bine.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *