Ce avem de câștigat pe plan emoțional dacă ne obișnuim să mâncăm mai sănătos?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cu siguranță că dacă ar exista o poțiune magică care promite că ne îmbunătățește starea de spirit, abilitățile mentale și productivitatea, am alerga cu toții să o cumpărăm. Ce e drept, una dintre industriile cu cea mai rapidă dezvoltare din lume este sectorul suplimentelor nutritive. La rândul lor, studiile arată neîncetat că suntem ceea ce mâncăm, dar și că ceea ce mâncăm poate influența ceea ce vrem să devenim.

Prin urmare, dacă ne dorim să ne bucurăm de funcții mentale îmbunătățite, de o dispoziție mai veselă și de o stimă de sine mai mare, poate că ar fi timpul să ne uităm la ce anume ne punem în farfurie.

În rândurile următoare, vom descoperi împreună cum anume un regim alimentar sănătos ne ajută să fim mai fericiți, mai productivi și mai echilibrați.

Hrana sănătoasă îmbunătățește starea de spirit. Fierul, acidul folic și tiamina sunt substanțe nutritive importante care au o legătură profundă cu felul în care ne simțim. De exemplu, fierul ajută la stabilizarea stării de spirit și a nivelului de energie, în timp ce deficiențele pot duce la oboseală și la o stare de spirit depresivă. Dacă vom mânca alimente bogate în fier, cum ar fi carne, broccoli, fructe de mare și pește, gălbenuș de ouă și cereale fortificate cu fier, vom începe să ne simțim mai echilibrați, mai optimiști și vom fi mai înclinați să vedem partea plină a paharului. Tot pentru a ne simți mai pozitivi, este indicat să limităm consumul de alimente precum zahăr, cereale albite, cofeină și alcool.

Hrana sănătoasă crește nivelul de energie. Atunci când regimul alimentar sănătos a devenit un obicei zilnic, abilitatea noastră de a fi mai productivi se reflectă în nivelul nostru energetic superior. Specialiștii ne încurajează să adoptăm o dietă echilibrată, care să includă o varietate de carbohidrați, proteine și grăsimi nedefinite, cu accent pe legume, cereale integrale și uleiuri sănătoase. De asemenea, atunci când simțim că avem mare nevoie de un pic de energie, în loc să alergăm spre o cană de cafea sau un pahar cu suc, putem consuma gustări sățioase, precum nuci, fructe, iaurturi și brânzeturi cu un conținut scăzut de grăsimi. În pauza de masă, putem alege un restaurant cu specific italian, unde meniul abundă în preparate ușoare și nutritive, care ne oferă energia de care avem nevoie pentru a încheia ziua de lucru și de a merge apoi și la sală sau la o întâlnire cu prietenii. În plus, pentru reglarea nivelului de energie, organismul are nevoie de o cantitate suficientă de apă.

Hrana sănătoasă reduce depresia. Starea de tristețe nu poate fi alungată cu înghețată sau gogoși. În schimb, sunt șanse mari să vă simțiți mult mai bine dacă veți consuma o salată de spanac sau un bol cu supă de legume și carne de vită. Cercetările au arătat că deficiențele de vitamina B12, fier și calciu sunt adesea vinovate pentru cazurile ușoare de depresie și anxietate. Mai precis, în urma analizării cu atenție a dietei urmate de persoanele cu depresie, s-a observat că alimentația lor este de departe de a fi adecvată. În general, persoanele cu depresie fac alegeri alimentare slabe și selectează alimente care pot contribui efectiv la agravarea depresiei. Cele mai frecvente deficiențe nutriționale observate la pacienții cu tulburări mentale sunt acizii grași Omega-3, vitaminele B, mineralele și aminoacizii care sunt precursori ai neurotransmițătorilor.

Hrana sănătoasă stă la baza stimei de sine. O imagine sănătoasă a corpului nostru începe cu o alimentație sănătoasă. Deoarece mintea și corpul formează o singură entitate, este foarte important ca toate părțile corpului să funcționeze armonios, iar în creier să se formeze imagini pozitive, care transmit un sentiment de bine. Dacă sunteți în căutare de modalitați de a vă îmbunătăți starea de spirit, de a vă bucura de un nivel mai ridicat de energie, de a diminua depresia sau anxietatea, de a vă bucura de abilități mentale mai bune și de a vă simți mai grozav, un regim alimentar sănătos vă poate ajuta să deveniți mai entuziasmați de viață, mai compleți și fericiți și mai satisfăcuți în orice moment.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *