Ce poți face chiar acum pentru a fi mai fericit, mai sănătos și pentru a avea mai mult succes?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Ca oameni, suntem foarte pricepuți în a fi duri cu noi înșine. Poate fi foarte ușor să observăm ceea ce nu am reușit să facem într-o zi – indiferent dacă este vorba despre un program neregulat de somn sau despre faptul că nu am ajuns la sală. Pentru că suntem atât de duri și de critici cu noi înșine, a devenit foarte ușor să ne convingem că este prea târziu să mai facem ceva bun pentru noi. Totuși, dacă nu am făcut ceva în trecut, asta nu înseamnă că nu putem face ceva chiar din acest moment.

Poate că este un clișeu, însă fiecare zi este cu adevărat un nou început și o nouă șansă de a crea un obicei sănătos, fie că este vorba despre mersul pe bicicletă la serviciu, despre o plimbare relaxantă după cină sau despre aranjarea programului în așa fel încât să mergem la culcare măcar cu o jumătate de oră mai devreme.

Iată trei lucruri simple pe care le putem face chiar din această clipă, pentru a fi mai fericiți, mai sănătoși și pentru a ne bucura de mai mult succes:

Începeți să faceți exerciții fizice, chiar dacă nu ați fost o persoană sportivă.

Atunci când eram copii, era relativ ușor să fim activi din punct de vedere fizic, pentru că aveam o energie nelimitată, beneficiam de oportunități constante de a ne juca cu alți copii și pentru că aveam ore de sport și educație fizică în orarul școlar. Dar, pe măsură ce înaintăm în vârstă, devine mai greu ca practicarea exercițiilor fizice să devină o prioritate. Dacă până acum rutina de zi cu zi nu includea nici măcar 30 de minute de exerciții fizice, cu siguranță credeți că este prea târziu pentru a începe să fiți mai activi. Dar, potrivit unui studiu amplu realizat de Institutul Național al Cancerului, niciodată nu este prea târziu pentru a începe să facem mișcare. Cercetările au descoperit că persoanele care au început să practice exerciții fizice la mijlocul vieții beneficiau de aceeași protecție împotriva mortalității ca și persoanele care practicau exerciții fizice de o viață. Pe de altă parte, dacă încetați să mai faceți sport la mijlocul vieții, există șanse uriașe să pierdeți protecția împotriva mortalității. Prin urmare, începeți chiar din acest moment să faceți cel puțin 30 de minute de exerciții fizice sau continuați să fiți activi.

Acordați prioritate somnului.

La fel ca în cazul exercițiilor fizice, este absolut posibil să dezvoltați o disciplină a somnului mai târziu în viață, chiar dacă obiceiurile personale în ceea ce privește somnul nu au fost cele mai sănătoase până în acest moment. Pretutindeni circulă o concepție greșită, și anume că oamenii au nevoie de mai puțin somn pe măsură ce înaintează în vârstă. Desigur, pe măsură ce îmbătrânim, programul nostru de odihnă poate suferi modificări, dar cheia constă în a acorda o mai mare atenție calității somnului, adică să încercăm să ne dăm seama ce anume ne împiedică să adormim sși să rezolvăm aceste probleme. Dacă suferiți de insomnie, optați pentru suplimente alimentare pe care le puteți achiziționa dintr-un megastore farmaceutic online sau puteți să efectuați mici modificări de comportament, dar care au un impact uriaș, cum ar fi oprirea tuturor dispozitivelor electronice măcar cu o oră înainte de a merge la culcare, o baie fierbinte sau un duș care vă va ajuta să adormiți mai repede și să dormiți mai bine.

Fiți recunoscători.

Recunoștința este ceva ce ar trebui să exersăm zilnic și, din nou, niciodată nu este prea târziu să începem să fim mai recunoscători. Recunoștința ne poate îmbunătăți starea noastră fizică și emoțională, precum și relațiile noastre cu ceilalți. Foarte multe persoane care au început să folosească un jurnal de recunoștință, în care au scris care sunt acele lucruri pentru care sunt recunoscători, au remarcat schimbări pozitive în viața lor în mai puțin de trei săptămâni. Se pare că persoanele care încearcă să devină mai recunoscătoare culeg mai multe beneficii, inclusiv sisteme imunitare mai puternice, scăderea tensiunii arteriale, mai multă vitalitate și mai mult optimism. Chiar dacă nu scrieți într-un jurnal care sunt acele lucruri pentru care sunteți recunoscători, este suficient să vă gândiți preț de câteva minute ce motive aveți pentru a fi recunoscători și veți observa imediat o schimbare în bine a dispoziției.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *