Mesele în familie îl ajută pe bebeluș să accepte hrana solidă și înlătură depresia mamei

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cercetările arată că mesele în familie pot avea un impact nu doar asupra sănătății și stării de bine a adulților, ci și asupra preferințelor și obiceiurilor alimentare, a comportamentului, a succesului academic și asupra bunăstării psihosociale ale bebelușului. Beneficiile meselor în familie sunt foarte multe la număr și nu este niciodată prea devreme sau prea târziu să implementați acest obicei sănătos.

De la o vârstă fragedă, bebelușii sunt mult mai tentați să încerce alimente noi dacă îi observă pe cei din jurul lor că se bucură de mâncare. De exemplu, dacă își observă părinții că mănâncă cu bucurie un soufle de conopidă sau broccoli sotat, sunt mult mai tentați să guste și ei din aceste alimente. Deci, cu cât serviți mai multe mese în familie, cu atât mai mult cresc șansele ca bebelușul să accepte noi alimente și să nu devină un mofturos.

De asemenea, mesele în familie oferă beneficii pentru sănătate și în cazul părinților. Prin intermediul meselor în familie, părinții își construiesc și își mețin obiceiuri alimentare sănătoase, cum ar fi să consume porții corespunzătoare și să fie atenți la senzațiile de foamete și de sațietate. Părinții care se străduiesc să ia masa în familie, au o greutate corporală apropiată de cea optimă și tind să facă alegeri alimentare mai sănătoase.

Avantajele meselor în familie continuă pe măsură ce copilul crește. Copiii de vârstă mai mare și adolescenții care beneficiază de cel puțin 3 mese în familie pe săptămână au cu 24% mai multe șanse să respecte un regim alimentar sănătos, sunt cu 12% mai puțin susceptibili să sufere de obezitate și au cu 35% mai puține șanse să sufere de anorexie sau bulimie. De asemenea, mesele în familie reprezintă un prilej grozav pentru ca toți membrii să se sprijine unul pe celălalt și să creeze astfel un mediu armonios în care bebelușul să crească și să se dezvolte.

Prin urmare, mesele în familie ar trebui să devină o prioritate. Dacă nu puteți sta la masă cu toții în fiecare zi, atunci încercați să planificați cel puțin 3 mese în familie pe săptămână, astfel încât bebelușul să aibă oportunitatea de a studia pe toți ai casei în timp ce mănâncă.

De asemenea, este important să modelați obiceiuri alimentare sănătoase. Încă de la începutul perioadei de diversificare, expuneți bebelușul la o varietate de opțiuni alimentare sănătoase și la un comportament adecvat la masă. Bebelușii îi imită pe cei dragi, așa că cel mai bine este să serviți aceleași preparate pentru toți membrii familiei, având grijă ca bebelușului să îi oferiți hrana fără sare și fără zahăr și mărunțită conform abilităților sale. Nu uitați că bebelușii văd și alimentele mai puțin sănătoase pe care le consumă părinții și frații, așa că încercați să fiți atenți la tipurile de alimente pe care le puneți pe masă și pe care le duceți la gură. Evitați utilizarea alimentelor dulci drept recompensă, deoarece această abordare poate submina obiceiurile alimentare sănătoase.

În cele din urmă, nu vă presați copilul să mănânce cine știe ce cantități de hrană solidă sau să încerce noi alimente. Studiile arată că presiunile părinților asupra copiilor referitor la consumul de legume au efecte dăunătoare pe termen lung. Permiteți copilului să aleagă ce alimente dorește din cele pe care le aduceți la masă și să mănânce exact atât cât dorește. Nu uitați că sarcina părintelui este de a expune bebelușul la o plajă cât mai amplă de alimente de o calitate cât mai bună și gătite cât mai corect, însă bebelușul este cel care decide dacă dorește să mănânce hrană solidă, ce alimente să încerce și ce cantitate să mănânce.

Nu vă stresați dacă o masă nu este tocmai imaginea perfectă a sănătății. Este în regulă să cumpărați uneori alimente gata preparate sau hrană pentru bebeluș la borcănel sau să comandați mâncare. Totuși, faceți tot posibil să includeți alimente sănătoase la cât mai multe mese.

Într-un final, cel mai mult contează calitatea timpului petrecut împreună ca o familie. Stingeți televizorul, dați la o parte telefoanele, tabletele și orice alte distrageri și concentrați-vă asupra hranei și asupra celor din jurul vostru. Utilizați mesele în familie ca o ocazie pentru a vă sprijini unul pe celălalt și veți constata că avantajele meselor în familie se multiplică în timp. Masa trebuie să fie un moment plăcut și relaxant, așa că evitați subiectele grele și dezbaterile și bucurați-vă în schimb de timpul petrecut împreună.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *